5 Mituri in nutritie in care probabil crezi

 

  1. Micul dejun trebuie sa fie cea mai importanta masa a zilei. Probabil ca cine a inventat asta era ori un mare fomist ori burlac. Ideea ca putem manca dimineata mii de calorii si ca ne va ajunge pentru toata ziua este cat se poate de falsa. Organismul este facut astfel incat sa faca fata atat la perioade de infometare cat si de supraconsum. Ceea ce inseamna ca va face rost de glucoza necesara supravietuirii din alte surse interne, daca nu mananci si in cazul in care mananci prea mult (adica prea multa glucoza) fata de cat poate consuma el in momentul acela o va converti rapid si bine catre depozite de grasime, bune, incapatoare si surse de incredere pe timp de foame (care foame?). Asadar, si daca mancati ½ miel dimineata, cu rozmarin evident, cel mai probabil in 5-6 ore veti deschide din nou usa frigiderului. Rog nu atingeti limitele prea plinului la micul dejun daca va aflati in situatii in care mancarea este disponibila. Dimineata avem oricum energie pe baza de secretie cea mai ridicata de hormoni de stres. Nu ne trebuie efort digestiv foarte mare ca sa ne pleosteasca pe toata ziua. Mai lasati sangele si in alte zone ale corpului, decat in stomac..daca intelegeti ce vreau sa spun :D..
  2. Necesarul zilnic de hidratare este de 2l apa. Cand persoane de 100 kilograme si peste imi spun linistite ca isi beau cei 2l de apa zilnic si sunt ok drept urmare, abia astept sa termine ca sa-i pot contrazice J. Hidratarea, la fel ca si necesarul caloric se calculeaza in functie de multi factori: numar de kilograme, varsta, efort fizic, temperatura mediului ambiant, consumul de alte lichide diuretice (cafea, ceai verde sau negru, alcool), afectiuni cardiovasculare sau renale, hipertensiune, etc. Grosso modo daca vreti sa stiti cate lichide (inclusiv apa dar aici se adauga si procentul de apa din alimentele consumate si restul bauturilor) inmultiti-va greutatea (aia reala) cu 35 (ml) si veti vedea pe unde va situati teoretic si practic. Daca situatia e trista tare, cresteti treptat hidratarea cu nu mai mult de 0.5l/saptamana. Si asa ca checkup sa stiti ca persoanele care nu pleaca nicaieri daca nu au o sticla de apa dupa ei (nu din aia de sugari de 0.33l) e posibil sa se hidrateze cat trebuie.
  3. Ca sa slabesti trebuie sa mananci fara sare. Cred ca trebuie sa vedem axioma mai mult ca avertizare sa nu consumam sare in exces. Da, sarea adaugata in alimente duce la retentie de apa (mai ales pe baza dezechilibrelor hormonale si al unui consum exagerat de carbohidrati in dieta). Cand va ganditi ca nu adaugati sare in mancare ganditi-va si la cat de des consumati urmatoarele alimente: telemea, cascaval, muraturi, masline, tofu, produse conservate sau afumate; peste uscat; alimente ce contin monoglutamat de sodiu si fosfati
  4. Renuntand la zahar devii mai sanatos. Ce sa zic aici mai elegant asa, stiu ca multi urmati intreceri cu voi insiva, universul si mama de a renunta pentru 30-60-90 zile la zahar. Stiu ca va este greu si faceti eforturi mari sa va tineti de regula asta. Cred ca inainte de a ne incrancena pe cate o chestie ar trebui sa ne gandim ca poate un lucru firesc nu trebuie sa iasa cu atat de mult efort. E ca in dragoste cred (desi nu ma pricep), daca e nevoie sa iti pierzi linistea interioara pentru a avea parte de cineva, deja pretul platit e prea mare. O scurta perioada de mancat sanatos nu influenteaza realist si semnificativ starea de sanatate. A, daca va puneti ca obiectiv de a nu mai cumpara dulciuri din Mega sau in loc de 5 produse sa duceti acasa 1 si bun, de a renunta la mezeluri cu 20 de ingrediente pe ambalaj, de a reduce cantitativ masa de seara,,si alte asemenea masuri atunci da, e posibil ca organismul vostru sa va dea Like pe FB. Sanatatea, la fel ca si slabitul, nu depinde numai de un singur factor. Ganditi-va totusi ca vorbim de un organism de o complexitate deosebita si cu propriile legi. Chiar credeti ca sta si ascuta la toate povestile noastre?
  5. Nu slabesti din cauza combinatiilor alimentare pe care le faci si pentru ca ai intolerante/alergii si pentru ca nu bei indeajuns de multa apa. As mai adauga aici partea de tiroida, ovare polichistice si mostenirea metabolismului celui mai lenes din predecesorii tai. Treaba cu combinarea alimentelor in farfurie cred ca a fost inventata prima oara de o revista pentru femei si a doua oara de una pentru barbati. Desi exista cateva combinatii care duc mai rapid la slabit sau la o digestie mai buna, nu exista reguli stricte. Personal cred ca poti manca proteina+ carbo+ fruct la aceeasi masa si tot sa-ti straluceasca blanita :D. Modul in care digestia noastra functioneaza este mult mai complex decat isi poate imagina cineva care nu studiaza asta. Diferitele grupe de alimente se digera in diferite segmente ale tubului digestiv: cavitate bucala; stomac; intestin subtire si gros. Asta inseamna ca de cand e lumea si pamantul oamenii au mancat alimente din diferite grupe alimentare la aceeasi masa. Si asta pentru ca se absorb, se completeaza optim nutrientii si pentru ca gustul si satisfactia sunt superioare. Lasati va rog filozofia mancatului savantilor si uitati-va mai atent la cantitati, ponderea alimentelor super calorice in dieta, daca mancati conform nivelului de efort fizic zilnic, daca mancati tot din farfurie de fiecare data, daca refuzati vreodata tot ceea ce vi se ofera de mancat etc…

In cele din urma va mai spun doar ca (oricat de simplista  ar parea recomandarea venita din partea cuiva care traieste din consiliere nutritionala), cel mai bun sfat daca vreti sa aveti kilogramele optime este sa va linistiti sufletul.  El va va dicta apoi cu cea mai mare precizie ce sa mancati, cat si cand. Orientati-va toate eforturile catre voi si mai putin catre exterior si veti primi toate raspunsurile de care aveti nevoie.

Va imbratisez si va asigur ca facem aceasta calatorie umar langa umar!

Reclame

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Anonim spune:

    Mulțumesc pentru aprecierea pițelor, Aldus.customer essay

    Apreciază

  2. Anonim spune:

    Admiring the effort and time you put into your site and in depth information you present. It’s good to find a blog every once in a while that isn’t the same old spun information. Fantastic article! I’ve bookmarked your site and I’m adding your RSS feeds to my Google account.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s