Cateva sfaturi de mancat constient –lectii de tinut minte o viata ❤️

1. Incepe ziua cu un mic dejun care iti place. Incepe-l cu un aliment de suflet care sa-ti aduca amintiri frumoase. Vei avea un sentiment de satisfactie toata ziua. Chiar daca asta inseamna o felie de paine cu unt si un strop de amintiri sau rosie cu paine si cu branza sau gem pe paine sau orice altceva teoriile nutritionale zic ca nu e bine. Cateodata binele se mai decide si in suflet nu numai in cap;

2. Fa-ti un obicei din a nu cumpara anumite alimente. Cum ar fi: covrigi, merdenele, prajituri din cofetarie. Pur si simplu nu te aseza la astfel de cozi. Nu esti tu aia care vrea sa fie slim fit? Hidratata si verticala?. Vrei sa incapi in blugii aia pana la urma sau nu?. N-ai ce cauta in fata unor astfel de vitrine. Acum stii cum e..daca destinul iti trimite prin diversi intermediari astfel de produse nu trebuie sa arunci cu apa sfintita dupa ei, gusti si tu, imparti cu cei din jur si zambesti. Cam la fel ca in cazul altor “nenorociri” care se abat asupra noastra;

3. Mai degraba decat sa renunti total la cum mananci gandeste-te daca nu ti-ar fi mai linistitor sa reduci cantitatile. Da, poti pastra portia aia de paste care te face sa simti sa traiesti dar in loc sa-ti faci tu acasa o oala intreaga si sa te lupti cu ea o saptamana si 3 kilograme, mergi undeva fancy si mananca o portie. Daca poti articula cuvintele “paste integrale” “ fara parmezan” “ cu sos de rosi, nu smantana” “ cu fructe de mare si nu bacon” “ cu somon si broccoli/ciuperci si nu carne tocata” esti chiar cea mai tare fiinta din Univers si-ti meriti tricoul ala marimea non XL;

4. Acorda momentului mesei respectul cuvenit. Dupa ani intregi de mancat pe tastatura la serviciu mi-am dat seama ca mancatul cu ochii in emailuri si diverse situatii nu se inregistreaza ca mancat. Atunci cand nu privesti mancarea in ochi nici nu te poti astepta de la prea mult respect si incredere din partea ei. Momentul mesei, asemanator cu cel in care te dai cu un parfum bun, trebuie sa fie un moment special, intim si vulnerabil. Trebuie sa mananci pe indelete, sa mesteci cum trebuie, sa te gandesti daca iti place sau nu, daca te-ai saturat sau nu si eventual daca ai putea maine sa mananci o portie mai mica. Din pacate vulcanul de emotii la care suntem supusi zilnic, faptul ca mancam ca sa ne aparam de stres (acumuland grasime deci energie deci rezistenta) duce inevitabil la mancat mult, in gol si inconstient si asta este principalul motiv pentru care ne ingrasam;

5. Inlocuieste cina cu ingrediente proteice. Iti vor da satietatea mult dorita, au gust bun de obicei si rareori ingrasa. Poti alege intre o bucata de friptura slaba rece si un ardei sau castraveti ; 2 oua fierte si o rosie; 1 cana mai mare de kefir sau iaurt de baut (2-3.5% grasime) si 1 cracker; o palma urda si ierburi aromatice pentru plus de gust; o branzica de casa, o rosie si 1 cracker. Oricat de tentant este sa vii acasa la o felie de pepene rece crede-ma ca slabitul si fructele seara mancate cu consecventa nu prea merg. Nu stiu ce se intampla vara cu noi si cu fructele, ne redescoperim si indragostim brusc. Ce-I drept ca ne trece prin septembrie dar ne incetineste foarte mult ritmul slabitului. Trebuie sa privim fiecare aliment dupa cum merita si sa-l asezam in locul lui normal in piramida alimentara. Fructele sunt la fel de importante si toamna si iarna (mai ales) pentru noi nu numai vara;

6. Nu cumpara alimente in ambalaje marimea XL sau aflate la promotii. Desi poate parea o afacere buna pe moment te asigur ca in scurt timp acestea vor zace prin dulapurile tale asteptand sa fie folosite. Ne plictisim foarte repede, suntem imprevizibili si mofturosi, oferte apar din senin peste tot asa ca surplusul asta nu va face decat sa scoti un ban in plus acum din buzunar si eventual sa te mai si ingrasi din cauza asta. Pastreaza muesli-ul in borcane mici pentru ca vei adauga mai putin in iaurt dimineata decat daca pui direct din punga. Acelasi lucru e valabil si pentru seminte, branzeturi, orice alt aliment. Pastreaza cantitati decente la care sa ai acces, te va responsabiliza altfel si vei manca mai putin;

7. Incearca la orice pas sa iei o decizie buna pentru kilogramele tale. Sa avem grija de kilogramele noastre este un job de 24/24; 7/7. Cum lasi garda jos cum vine politistul si iti cere buletinul 🙂. Daca iti e pofta de inghetata de exemplu, nimic rau in asta. Du-te si uita-te la ce oferte de inghetata sunt. Cum nu mananci zi de zi desigur ca vei vrea sa faci cea mai buna alegere posibila. Unde bun inseamna aici nu neaparat bun la gust ca bune sunt toate dar bun ca si calitate a ingredientelor si desigur numar de calorii. Exista inghetate de 150/200kcal- de 300- de 500. Eu iti dau pe scris ca te vei satura si cu cea de 200kcal. Tu cand zici ca vrei inghetata nu gandesti in calorii, gandesti in senzatii si intr-o “chestie rece si cremoasa care sa se topeasca in gura”. Din 3-4 guri din orice inghetata iti vei satisface pofta. Daca am fi corecti cu noi pana la capat am arunca restul de inghetata pentru ca o vom manca pur si simplu din comoditate/ca e pacat si copiii din Africa nu-si permit/ca nu o poti azvarli pe strada pur si simplu/ca are gust bun in continuare/etc..toate aceste motive n-au nici o legatura cu noi. Le facem fara sa le gandim pentru ca asa am fost obisnuiti si asa fac toti in jur si incasam pe solduri niste calorii care nu ne apartin;

8. Nu iti bea caloriile. Stiu ca stim asta deja dar nu stiu de ce nu tinem cont de ea asa ca am simtit nevoia sa o reamintesc. Cafeaua se bea simpla (exista milioane de feluri de cafea aromata. Nu trebuie sa bei toate….(nu vreau sa vorbesc urat) chestiile amare si soioase de 3 lei. Poti alege sa bei o cafea mai putin prajita, un espresso lung sau varianta americano de cafea. Ceaiurile se beau infuzii din plante fara miere sau zahar de orice fel, cu lamaie sau nu. Fructele se mananca cu dintii (cine are) nu sorbite din pai ; legumele se taie cu furculita si cutitul nu baute spuma; apa este insipida incolora inodora nu cu vitamine si culori de discoteca; bauturile carbogazoase de orice fel si pret nu trebuie vazute ca ceva comestibil;

9. Nu cumparati alimente pentru diabetici daca nu aveti diabet; Nu renuntati la sare daca nu v-a spus asta medicul in general nu apelati la produse de nisa daca nu aveti nevoie. Nu sunteti bolnavi. V-ati pierdut putin busola si trebuie sa va redescoperiti Nordul si Sudul. Atat!

10. Invatati sa va iubiti si sa considerati ca meritati mai bun si mai sus spiritual,iertati-va deciziile de pe urma carora suferiti de ani buni; alegeti sa plecati dintr-un context pe care ati incercat sa-l schimbati dar nu v-a reusit. Daca ati facut tot ceea ce tine de voi deja lasati-l pe Dumnezeu sa se ocupe de restul!.

Va multumesc pentru ca imi sunteti aproape si va imbratisez tare tare pe fiecare ❤️ !

O sa fie bine!

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s