5 mituri atunci cand vrei sa te reapuci de sport

M-am gandit sa povestesc astazi putin despre greutatile pe care le intampinam atunci cand vrem sa ne apucam de sport sau sa ne reapucam.

Eu insami am trecut, pana acum 3 luni, printr-o perioada mult prea lunga de inactivitate si as vrea va inspir prin aceasta postare sa fiti mai activi si sa iesiti din bula gandurilor voastre care va tin pe loc.

  1. Astepti momentul ideal in care sa te apuci de miscare si mancat sanatos .Si in timp ce tot astepti tu asa vreo 3 ani, mai pui 10 kilograme. Momentul ala ideal vine foarte rar in viata. De obicei cand intalnesti oameni care sa te inspire pana la ultima celula sa schimbi ceva la tine (apar cand e timpul lor sa vina si nu fix cand vrei tu); cand faci o schimbare majora in viata (o iei de la capat din diverse motive); cand te muti in alta tara/oras, etc. Partea proasta cu asteptatul acestor momente de perfectiune este ca e posibil sa-ti treaca viata pe sub nas asteptandu-le. Pune-ti principiul ca ‘orice este mai bine decat nimic”. 2 ore de sport pe saptamana (fiindca atat poti acum) sunt mai bune decat 0 ore. Da, nu o sa capeti forme atletice asa dar macar stii ca ai puterea sa te rupi din canapea si ramai cumva conectat la obiectivul tau de a face ceva sanatos pentru tine. Si in alta ordine de idei, haideti ca daca vrem ceva spargem piatra in patru si tot il facem posibil. Daca e important pentru tine vei gasi o cale, daca nu, o scuza.
  2. Iti spui “lasa sa mai slabesc un pic si apoi ma apuc”. Asta e tot un motiv inventat ca sa nu facem nimic si sa nu iesim din starea de confort. Nu stiu daca ai aflat ultima veste dar nu esti cea mai grasa persoana din lume. In orice parte te-ai uitat tot gasesti unul mai rotund ca tine. Multumeste-te ca nu detii recordul mondial la kilograme si fa ceva ca ele sa ajunga acolo unde iti doresti. Te-as sfatui sa nu te apuci de sport cu motivatia obsedanta sa slabesti daca pornesti din start de la premisa ca la alimentatie nu o sa schimbi nimic. E posibil sa-ti rupi vreo 2-3 perechi de adidasi si sa ramai totusi la aceleasi kilograme, sau usor in plus, daca la masa esti la fel de harnica. Mi se rupe sufletul cand vad dupa ora de sala in jurul meu persoane supraponderale ce infuleca rapid un baton proteic, ca sa-si salveze muschii bag de sama. In efort fizic moderat de 40-50min muschii au ca substrat energetic glicogenul muscular, nici macar nu se consuma alte substraturi mai profunde, de grasime nici vorba. Deci lasati va rog revistele de suplimente in pace daca mergeti la sala de voie si nu pentru cine stie ce performanta. Nici dietele hiperproteice nu va ajuta. Mancati normal, vedeti cum va simtiti si ajustati pe parcurs. Un kefir dupa , va ofera si hidratarea de care aveti nevoie si proteine/carbohidrati/grasimi. La inceput ameteala si senzatia de slabiciune nu vin din mancat cum nu trebuie ci din faptul ca nu stim sa respiram pe masura efortului facut. Nu ne transformam peste noapte din “oameni de telecomanda” in “ Simona Halep”.

 

  1. Cauti o varianta de miscare, ceva super smecherie care sa te aduca in forma rapid, rapid si fara durere..si tot cauti si tot cauti… Rapid , rapid si fara durere cred ca era numai injectia aia pe care ne-o promiteau parintii cand eram mici sau episodul ala in care ramai fara jumatate din card in 15 min intr-un magazin de firma. Durerea e semn de viata si e un raspuns normal al organismului la mediul inconjurator. Lasa sa te doara si sa te gandesti de doua ori la zece noaptea daca vrei inghetata cu adevarat sau te multumesti cu un pahar de apa de la frigider J; Pretuim mult mai mult rezultatele obtinute cu greu decat ce vine firesc, usor si fara zbatere. Uita toate gandurile complicate care iti vin in minte zi de zi, ia-ti o pereche de adidasi si misca-te; coboara azi cu 2 statii mai departe de casa; evita scarile rulante; lasa liftul persoanelor care se grabesc cu adevarat, etc.
  2. Te simti intimidat de persoanele super fit pe care le intalnesti la sala. Da, stiu, si eu mai scap cate o privire plina de ganduri “bune” tuturor acelor scorpii cu muschiuletii din atlasul de anatomie la purtator. Ma mai alina gandul ca poate am citit mai multe carti ca ele sau ca “si eu la douajde ani….”. Ce nu vrem sa recunoastem cu adevarat este ca atunci cand noi ne intorceam pe partea cealalta in somn ele dadusera deja o tura de parc sau cand noi mancam a doua galetusa de popcorn ele se dadeau jos de pe banda de alergare. In afara de ambitie si admiratie nu cred ca ar trebui sa simtim pentru ca nimeni nu primeste prin posta patratele pe abdomen sau picioare frumos definite.  Acestea vin in timp daca te tii de sanatate si miscare si esti dispus sa lasi un pic din confort si lene ca sa le ai. Deci, stii ce ai de facut, da?
  3. Iti cauti un partener cu care sa mergi la sala si cum toti se dau ocupati, nu te duci. Mie treaba asta cu mancatul si facutul de sport mi se pare foarte personala. Nu as vrea sa ma auda nimeni gafaind sau sa ma vada cu fata terminata sau cautandu-mi bustiera prin tricou :D. E ca atunci cand esti bolnav si ai vrea sa nu te vada nimeni. Lupta cu tine insuti, infrangerea sunt momentele tale de introspectie si n-ai nevoie de spectatori. Si in plus atunci cand ai un partener  de efort  mi se pare un moment ideal sa ne plangem si sa nu tragem la fel de tare. Deindata ce te-ai setat pe un obiectiv si stii singur ce ai de facut, de ce sa traga altii de tine pentru visele tale?.

Va mai spun doar ca suntem direct responsabili pentru gandurile, actiunile si modul in care ne iubim. Nu mai cautati scuze in alte persoane sau situatii. Nu exista. Daca vrei sa schimbi ceva, te uiti bine in oglinda si iei o decizie in urmatoarele 3 minute. Va doresc ca aceasta decizie sa va duca spre versiuni mai bune ale voastre fizice si mentale. Va stau alaturi pe acest drum si va multumesc inca o data pentru aprecieri si dragoste!

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s