Cum sa arzi rapid kilogramele puse in concediu?

Ei bine, da, m-am ingrasat si eu ca toata lumea care se respecta si are cu ce, in concediu. Am simtit nevoia sa scriu despre asta pentru ca e pe buzele (si pantalonii) tuturor zilele astea. Stiu ca noi blamam covrigul mancat in drum spre mare pentru cum ne sta costumul de baie in prima zi de plaja. Este acelasi sentiment de neputinta ca atunci cand nu incapem in rochia de Revelion si ne gandim ca e de vina cozonacul mamei mancat de Craciun. Dar cred ca ar trebui sa derulam caseta un pic mai in urma de atat. La beach body si rochia de revelion se lucreaza de pe 1 Ianuarie-31 Decembrie, nonstop. Nu ne ingrasam peste noapte kilograme care sa se vada din exterior. Ne putem ingrasa 2-3 kilograme pe care daca avem un corp tonifiat, le ascundem cu usurinta. Desigur ca pentru un om care trage de el zi de zi sa aiba o relatie respectuoasa cu mancarea, acest surplus cantareste cat 10 kg pentru cel care zi de zi traieste intr-un Rai alimentar in care mananca ce vrea cand vrea si cat vrea.

De fiecare data cand sunt scoasa din rutina mea alimentara si de sport de zi cu zi, ma ingras. Imi asum asta si stiu ca nici o clatita oricat de finetti ar fi ea nu ma poate abate de la starea de bine pe care o am fizic si psihic atunci cand imi respect principiile. Si nu le respect din teama ca o sa cada cerul pe mine daca mananc 1 mic ci pentru ca asa ma simt bine, bine insemnand armonia cu care nu numai ca imi incep fiecare dimineata dar cu care pun capul pe perna seara. Nu trebuie sa ne fie frica de mancare sau de locurile in care mancarea este din abundenta si desigur ingrasatoare. Chiar va recomand sa mai coborati din paradisul vostru de ruccola si seminte de chia si sa va plimbati printr-un targ unde abunda gratare, hamburgeri si inghetata. Sa vedeti oameni care infuleca sarmale cu ochii la carnati, sau invers si sa vedeti ce simtiti, sa va testati astfel deciziile luate referitoare la mancare, daca sunt cele care va aduc armonia cu voi sau nu. Si da, daca va e pofta sa va comandati si voi un mic (sau doi). Nu e nimic rusinos ca voi oameni care mancati dietetic sa stati la coada la mici sau carnati din cand in cand. Daca imi zice unul dintre voi acum ca atmosfera aia nu emana fericire si oameni care se simt bine, ii dau unfriend 🙂. Pana la urma haideti sa recunoastem ca n-am crescut toti dietetic, cel putin noi astia mai copti si bunaciuni asa 😀. N-au cum gusturile alea sa nu-ti spuna nimic. Este bine ca din cand in cand sa-I dam Umbrei din interiorul nostru (partea pe care nu vrem sa o facem vazuta lumii pentru ca ne e rusine cu ea) dreptul sa se manifeste pentru a ne echilibra. Altfel vom refula urat si vom manca din cele sanatoase dar mult, prea mult, ceea ce e la fel de daunator sau vom capata tot felul de fixatii.

Ce vreau sa spun cu paranteza asta este ca nu v-as recomanda ca in concediu sa va luati alimentele sanatoase cu voi. Sunt sigura ca un om echilibrat alimentar se va descurca de minune in absolut orice context si pana la urma si fenomenul ingrasatului este o experienta in sine, este bine sa ne scaldam in temerile noastre din cand in cand tocmai pentru a ni le face prieteni. Nu poti vindeca ceva ce eviti constant.

De ce ne ingrasam in concediu?. Pentru ca:

  • restaurantele au portii mult prea mari si noi nu stim sa lasam in farfurie;
  • e mai multa sare (si conservanti) decat punem noi acasa si asta ne face sa retinem multa apa;
  • mancam mai multa paine ca acasa;
  • luam un numar mai mic de mese si mancam mai mult la o masa;
  • amanam momentul mesei si tindem sa rontaim non stop intre mese;
  • ne tenteaza tampeniile din gheretele de pe strada (daca scapi de toneta cu gelato sigur te gaseste aia cu kurtos kolacs);
  • apelam mai des la garnituri de genul cartofi- orez- paste;
  • bem mai mult mult alcool;
  • uitam sa bem apa si asta ne face sa mancam mai mult si creste retentia de apa in organism si sentimentul neplacut de “greutate/picioare grele/balonare”

Cum ne revenim la kilogramele initiale?

  1. Totul incepe cu cantarirea de a doua zi dimineata. Nu trebuie sa ne fie frica de cantar. Noi il facem prieten sau dusman. Chiar te face pe tine o masinarie cu ecran?. Daca nu stii cat te-ai ingrasat cum stii cat ai de dat jos?. Mi s- a intamplat de multe ori ca persoanele sa creada ca s-au ingrasat 5 kilograme si pe cantar erau numai 2.5 in plus. Constiinta asta atarna greu se pare. De ce sa te urasti pentru ceva ce n-ai facut?;
  2. Nu lua masuri disperate. Nu iti propune sa bei toata saptamana kefir si 5l de apa pe zi. Presiunea asta venita peste cea de intoarcere la serviciu iti va da un sentiment neplacut ca “ n-ai noroc pe lume/ca ai metabolismul praf/toate mi se intampla numa’ mie. De aici pana la depresie si platoul de prajituri nu e decat un pas. Si tot asa va veti invarti in jurul cozii nestiind de unde sa apucati problema;

  3. Revino la un orar de mese fix mic dejun + 1 fruct+ pranz + cina. Bauturi: Cafea/ceai verde/apa. Las-o mai moale cu amidonoasele (cartofi, orez, naut, humus, linte, fasole, paste, paine) cu sarea (masline, telemea sarata, muraturi, etc). Imprieteneste-te cu carnea- pestele slab-fructele de mare- lactatele proaspete; cu salatele de cruditati cat le mai gasim pe tarabe. Reinnoieste-ti abonamentul la sala si mergi de 3 ori pe saptamana macar. Revino la cele 7-8 ore de somn. Scoate si tu de la naftalina hainele alea un pic mai largute nu pe cele slim fit. Da-ti 1-2 saptamani de revenire. Chiar trebuie sa te biciuiesti asa rau?. Abia ti-a fost foarte bine. Sigur nu vrei sa mai pastrezi in tine sentimentul asta de pace?;

Ex meniu (cantitatile difera in functie de nivelul efortului fizic/numarului de kilograme/ sex). Ajustati cantitatile pana la nivelul la care aveti un nivel mediu de saturatie, cu 2-3 trepte pana nu mai puteti respira adica :D….

Mic dejun: 1 cana kefir + putina urda + 1 cracker cereale integrale
Gustare fruct: 1-2 mere acre sau 1 nectarina mai tare
Pranz: Peste sau carne de pasare cu dovlecei/ciuperci/broccoli/mix legume pentru wok/pastai de fasole verde. Nu uitati de condimente aici si nu gatiti ingredientele pana le furati toata viata din ele
CIna: Ciorbe de legume sau salata cu ton sau salata de cruditati cu ceva mozzarella semidegresata sau branzica de casa sau salata de vinete cu ardei copti

Intre mese, ca sa va mai indulciti amarul puteti apela cu masura la : cateva bucati de migdale sau nuci; 1 iaurt mic 2% grasime; 1-2 cuburi ciocolata amaruie sau cateva boabe de cacao; guma de mestecat fara zahar- cele pentru copii am descoperit ca au un gust mai intens; bmboane fara zahar, din plante; un capuccino. Nu toate in aceeasi zi, sper ca m-ati inteles 🙂.

Haideti ca trecem noi si peste asta. Mi-ar placea sa simtim viata ca pe un concediu continuu, sa nu ne mai plangem de ziua de Luni si sfarsitul verii. Si pe mine ma sperie rapiditatea cu care timpul goneste dar cumva daca facem ceea ce ne place ca meserie si daca acasa avem un suflet drag si o mana de prieteni in jur cred ca mai mult nu ar trebui sa fortam Universul sa ne ofere. Suntem noi insine intr-o continua transformare asa ca de ce sa te prinzi de material si sa nu-ti lasi energiile si optiunile deschise?.

Va imbratisez asa mai grasuti cum sunteti si va mai astept la mine in ganduri!

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s