Cum inglobam dulciurile intr-o dieta de slabit

Da, stiu, si mie imi place titlul 🙂. Mai stiu si ca e posibil ca in copilarie in vreun sfert din cazurile in care a venit Mos Craciun sa fi fost unchiul Marian si nu tipul originar (sau original? 😀) din Laponia…poate si din cauza ca bunica avea curtea mica si nu prea puteai sa parchezi 20 de reni prin vita de vie sau poate pentru ca treaba cu wifi-ul era cam nasoala si pe vremea aia.
Una dintre provocarile meseriei mele este sa fac oamenii fericiti atunci cand slabesc. Am eu ambitia asta sa le fac un plan alimentar gustos, sa nu le fie foame, sa fie usor de pus in practica zi de zi si sa se simta liberi si ca pot sa manance orice. Mor cand aud ca imi cer sa fac ce vraji stiu eu dar sa slabeasca repede si fara alimentele lor de suflet. Cum sa am satisfactie cand livrez tristete?. Am intrat in “business-ul” asta ca om indragostit de mancare dupa o copilarie supraponderala si o adolescenta cu grave probleme de incredere in mine si in orice. Indiferent de numarul kilogramelor pe care mi le doresc pe cantar nu as putea sa mananc lucruri care nu imi plac sau care nu au nici un gust. Viata de dieta restrictiva nu o doresc nici dusmanilor, d-apai oamenilor cu care colaborez si cu care ma imprietenesc strasnic in 90% din cazuri 🙂.

Iata cateva strategii de a incorpora alimentele care ne plac mult si care, fireste ca ingrasa, in mesele de zi cu zi:

1. Redu cantitatea. Daca iti place inghetata si inainte de slabit mancai o cutie multumeste-te acum cu 2 cupe. Hai ca-I mai bine decat deloc si sincer vorbind placerea maxima a gustului e fix la primele inghitituri. In timp o sa vezi ca te vei multumi cu cantitati din ce in ce mai mici de mancare si cantitatea asta o sa ti se para destula;

2. Mai redu cantitatea celorlalte alimente mancate in ziua respectiva. Calories in si calories out reprezinta o balanta dupa care se stabileste cat slabim/ingrasam de la zi la zi. Daca te bantuie o pofta de ecler (4-500kcal adica 1 masa principala + 1 gustare intr-o dieta) incepe ziua cu 1 cana de iaurt si 1 felie de paine ; pranzul cu un peste cu salata sau ceva legume pe gratar cu ½ palma branza si “mananca blestematul “ de ecler la pranz. Zero ciuguleli in ziua respectiva si inchei seara cu 3 polonice de supa/ciorba. Fara fruct in ziua respectiva, fara sucuri sau cafea cu calorii si fara paine. Si gata, ti-ai facut pofta, nu ai nici o vina pentru ca stii ca ai facut deficit caloric in ziua respectiva si ca “iti permiti”. Desigur ca daca faci o obisnuita din asta este posibil sa mananci 5 eclere intr-o saptamana si in timp sa renunti de tot la mancare si sa mananci numai asta. Sper ca sfaturile mele sa nu va duca la strategii din astea. Vorbim de mancare nutritiva aici si de poftele normale pe care le avem din cand in cand;

3. Incearca sa ai mesele principale pe cat posibil dietetice si in cantitati adecvate stomacului tau : carne slaba; fara prea multe branzeturi grase, cu legume; fara prajeli; salate; fara multi cartofi si paste;

4. Caloriile din dulciuri mai pot fi economisite prin reducerea consumului de fructe si alcool in ziua respectiva. Compara-ti poftele si decide daca e ziua potrivita pentru ceva dulce sau pentru 1 pahar de vin. Hai ca stim deja ca nu le putem avea pe toate concomitent in viata;

5. Fa miscare!. O ora de miscare pe zi (alergat/sala/mers alert) iti poate arde caloriile unei mese (3-400 kcal). Deci daca stii ca mai ai scapari plateste in avans pentru ele. Este perfect in regula asa. Cantareste-te zilnic si vezi cat te tine metabolismul si care este punctul in care iti mentii kilogramele sau incep sa se acumuleze;

6. Din categoria dulciurilor cele mai inocente sunt cele cu ingrediente mai putine. De exemplu, daca luam un pachet de biscuiti cu cat are mai multe grasimi (inclusiv seminte sau nuci) adaugate la baza de cereale (fie ele si integrale) cu atat devine mai caloric; o prajitura cu cat are mai multe crème (grasime) adaugata devine mai calorica. Cel mai inocent dulce este 1 fruct proaspat, oricare; Cele mai cuminti clatite sunt cele umplute cu fruct si nu gem sau miere; Cea mai cuminte inghetata cea formata din piure de fructe fara adaos de grasime din lapte sau zahar; Cel mai la indemana dulce facut in casa este 1 iaurt + putina miere sau cateva lingurite de magiun de fructe fara zahar;

7. Da-ti voie la 2-3 alimente de suflet si nu 20. Adica , ok, iti plac dulciurile. Dar nu pot sa-ti placa toate de pe lume sau orice dulce intalnit in cale. Meriti ceea ce e mai bun. In timp devenim selectivi, cu oamenii din jurul nostru, cu emotiile investite in ei, cu banii si cu linistea noastra. Nu-ti poti cheltui caloriile pe orice dulce ordinar. Trebuie sa merite caloriile alea sa intre in stomacul vostru. Alege produse de calitate, cu ingrediente curate, cu preturi ceva mai mari sau cu o poveste care sa-ti mangaie sufletul;

8. Rezistati oamenilor care va servesc cu tot felul de alimente zilnic. Imi dau seama ca traim intr-o lume in care toata lumea ne serveste cu cate ceva: bomboane, cateva migdale, o felie de chec facuta de mama nustiucui, un patratel de ciocolata de peste mari si tari, macarons facute de mama sefului, ½ ursulet Barni de la ala micu, 2 smochine gasite prin frigider, 1 cafea cu lapte cumparata de X ca oricum se duce la cafenea….etc..etc…Sunt calorii neinregistrate, fortate, ne ingrasam practic pentru ca vrem sa nu jignim/suparam dar nu le avem oare pe ale noastre de dus zi de zi de sa ne mai incarcam si cu asa ceva?. Politetea asta si cei 7 ani de acasa ne cam apasa pe umeri/solduri uneori;

9. Daca iti gasesti un nutritionist cu care sa slabesti si te face albie de porci cand ii recunosti ca ai mancat un cub de ciocolata cand simteai ca omori pe careva daca nu o faci, concediaza-l!. De cele mai multe ori cei mai ai dracu nutritionisti sunt fix aia care au ei insisi probleme de greutate. Nu va lasati injositi de toti “perfectii” , pana la urma calitatea unui om nu se rezuma la marimea hainelor pe care le poarta.

10. Atunci cand nu vorbim de foame crunta, nevoia de dulce vine din nevoia unei imbratisari. Avem de fapt nevoie sa ne cuibarim in bratele cuiva intocmai ca bebelusul care cauta sanul cald al mamei datator de dulce. Avem de fapt nevoie de mai putin zgomot si mai multa simtire. Stim ca puterea este in noi doar ca din cand in cand zidurile cetatii cad si se mai scurge un firicel de dezamagire si renuntare. Ce vreau sa va spun este ca e perfect normal sa ne simtim corabiile prinse in nisip din cand in cand si este in regula un pic de molfait cu privirea in gol. Ni se spune de mici sa fim puternici incat ni se pare ca cineva chiar reuseste sa faca asta nonstop. Va imbratisez cu speranta ca postarile mele va alina si ca stiti ca undeva acolo este o Tanti care desi scrie despre broccoli si mere verzi va intelege perfect momentele dificile pentru ca le traverseaza si ea zi de zi ❤️.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s