Cum sa interpretezi cifra de pe cantar si sa nu-l arunci pe geam zi de zi

Ei bine, grea misie mi-am ales in dimineata asta banala de joie tomnatica. Pentru ca si eu duc o lupta cu cantarul meu zilele acestea (ma rog..de vreo saptamana dar cine sta sa numere…) m-am gandit ca va este util sa cunoasteti cate ceva despre cum fluctueaza greutatea noastra atunci cand nu vine vorba de ingrasat. Cazul ala in care creste cifra de pe cantar pentru ca mananci eclere de la ….(nu mai zic) si hamburgeri de la …(nu mai zic) si bifezi toate street foodurile si street truckurile din oras cred ca il stiti deja. Nici o filozofie, pur si simplu mananci mult si atat timp cat iti asumi asta eu sunt cat se poate de fericita. Iubesc oamenii care recunosc, da , domle mananc mult si d-aia ma ingras. Stiu ca oamenii astia au cel putin 80% sanse mai mari sa revina la kilogramele dorite decat cei care spun “ma ingras cu aer. N-am mancat nimic de o saptamana si ma ingras”. Vedeti voi, autenticitatea asta este o calitate pe care eu o iubesc in oamenii cu care ma intalnesc.
Reintorcandu-ne la cifrele noastre, trebuie sa stim ca greutatea nu este o chestie care depinde numai de grasime. Fiind un sistem viu care interactioneaza cu mediul in care traieste, greutatea noastra fluctueaza 1-2 kilograme pe parcursul a catorva zile fara ca asta sa insemne ingrasat sau slabit.
Daca maine ai cu 2-300 grame mai mult decat azi si tu azi ai mancat numai ton cu frunze nu inseamna ca te-ai ingrasat. Poate sa insemne ca ai un colon ce nu a eliminat complet bolul alimentar din ziua precedenta, ca ai retinut apa mai mult pentru ca nu ai baut suficient sau ca ai mancat mai sarat. Trebuie sa ne raportam la greutatea noastra ca la un range de + sau – unu sau doua kilograme. Nu poti sa spui , am 61.3 kg pentru ca nu esti statuie sau impaiat.
Ne cantarim intotdeauna dimineata, pe stomacul, gandurile si intestinele goale :).
Daca avem un cantar ce ne spune si compozitia corporala: grasime, oase, muschi atunci ne cantarim pe seara intre ora 18-20 , inainte de dus si inainte de efort fizic consistent. Aici hidratarea joaca un rol crucial in corectitudinea datelor. Tineti va rog cont ca aceasta metoda este una ce lasa loc multor interpretari. Eu una nu folosesc acasa acest gen de cantarire. Am un cantar decent (pana in 200 ron) si cu ala ma lupt zilnic.
Va recomand sa va cantariti zi de zi, orice ar spune psihologii despre formarea unei obsesii din asta. De ce recomand asta?. Simplu, fiindca face o legatura intre cat mancati si cat cantariti a doua zi si fiindca ne face sa ne dam seama ca greutatea noastra depinde de noi in primul rand. Mananci putin, o ia in jos. Mananci mult, creste. As simple as that.
Alti factori de care va rog sa tineti cont cand va interpretati cifrele si care influenteaza greutatea in sens crescator, mai ales daca sunteti femei sunt:
– Perioada premenstruala cand stim ca si aptitudinile noastre sportive (si de orice alta natura) au mult de suferit. Aici putem lua 2kg in plus care nu inseamna grasime ci retentie de apa datorita incarcaturii hormonale mai mare. Aici si metabolismul creste cu vreo 200kcal/zi, mai ales in prima faza foliculara, deci daca adaugati la alimentatia voastra normala un baton de fructe uscate si nuci de aprox 30gr si maxim 200kcal este posibil sa nu va ingrasati;
– Constipatie. Vedeti voi, orice subiect as aborda cand vorbesc de mancare pana nu zic eu cate ceva si de WC parca nu e ciclul complet :); Cateodata orice am face, raul sta in noi…stiti voi la ce ma refer aici :);
– Deshidratare. Cand nu bem suficienta apa, organismul recircula din cea existenta si nu-l lasa sufletul sa o trimita mai departe rinichilor sa o elimine. Daca vreti sa scapati de retentia de apa beti mai multa apa. Dar vedeti sa nu beti 6l cum mi-a venit mie o doamna si mi-a spus saptamana asta. Cand o sa invatam oare sa luam fiecare sfat pe care il auzim despre nutritie asa cum se cuvine?..cu masura corecta;
– Efort fizic aerob sau anaerob intens (alergat sau mers la sala). Daca faceti sport in ziua respectiva este normal ca acul cantarului sa creasca. Am vrea noi sa creasca muschii asa cu cate 1kg de la o zi la alta (sau nu) dar de obicei este vorba de cum se retine apa in fibra musculara (mai mult);
– Alimentatie bogata in carbohidrati. Da, fainoase, naiba sa le ia. Datorita rezervelor de glicogen care se formeaza, se retine si multa apa. Sentimentul ala de umflare dupa ce mananci 2 pumni de covrigi, mai ales dupa ce n-ai mancat mai mult timp, nu inseamna neaparat grasime adaugata (acum na..daca mananci 2 pungi nu garantez nimic..), daca te hidratezi corespunzator le vei elimina in 24h;
– Alimentatia bogata in sodiu; muraturi; branzeturi maturate, alimente conservate, mese luate la restaurant cu multa sare si potentatori de gust adaugati, toate duc la retentie de apa si implicit la crestere pe cantar. Cool down woman, it’s not fat!;
– Consum de alimente procesate, ambalate, ready to eat, this kind of crap. Din cauza conservantilor, monoglutamatului de sodiu care se adauga pentru potentarea aromelor si altor un milion de E-uri si un miliard de forme de zahar toate duc la retentie de apa si la greutate sporita pe cantar.
Gateste-ti singura, mananca multe legume si salate, peste si carne slaba, iaurturi, misca-te periodic, bea aprox 2l de lichide pe zi, gandeste frumos despre tine si cei din jur si vei avea greutatea pe care o meriti.
Dar pentru numele lui Dzeu, cumpara-ti un cantar functional si ai curajul sa te sui pe el. Depaseste faza de negare. Ce se poate intampla?. Ca si cifra din buletin, cea de pe cantar e doar o statistica dar una pe care o poti intoarce in avantajul tau. Nu-I iubim pe cei din jur dupa numarul kilogramelor sau varstei lor. Ii iubim pentru cat de mult putem sa fim noi, autentici si relaxati in preajma lor. Si asta e un sentiment atat de minunat…
Va multumesc ca mi-ati citit gandurile si astazi, ca ma distribuiti, ca-mi spuneti ca va inspir, ca-mi trimiteti mesaje de buna dimineata/uite un zambet de catel pentru tine/uite o melodie care sigur iti place/uite o esarfa misto la reduceri…All for one and all for love!..
Reclame

Un comentariu Adăugă-le pe ale tale

  1. Am crezut ca e un articol despre numerologie 🤪

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s