Tu cat de viu mananci?

Nu am stiut exact ce titlu sa dau acestei postari ca sa va atrag atentia asupra ei. Desi va puteti gandi la chestii canibalistice (oare exista acest cuvant? ) intentia mea este sa va spun de ce unele alimente sunt mai smechere decat altele si de ce se merita sa va bateti capul cu ele..sau gura, dupa caz.

Auzim atat de multe despre alimente incat ni se pare ca simplul consum al unora ar fi de ajuns ca sa prevenim toate bolile. Cand vorbim de alimentatie sanatoasa cred ca ne gandim cu totii la alimentatia care sa ne fereasca de rele. Ce vreau sa retineti este ca bolile serioase au cauze plurifactoriale si ca nu exista un singur aliment, o singura actiune pe care sa o putem lua astfel incat sa ne protejam pe de-a intregul. E vorba de o abordare holistica pe termen lung care din pacate nu se solutioneaza intotdeauna cu succes. E ca in folderul ala pe care il avem cu totii pe desktop cu numele “experienta de viata” in care desi ai facut tot ce a tinut de tine la acel moment, pur si simplu, n-a fost sa fie )…

Cred ca ati auzit cu totii de expresia cuvantul “Fitochimicale” care desi pare ceva de rau, e de fapt de bine. Sunt cuprinse aici substantele bune , active, din plante. Fito in limba greaca inseamna planta. Aceste substante dau culoare, miros si aroma plantelor. Deindata ce le mancam ele pot influenta procesele chimice din organism, de cele mai multe ori in bine.

Pana acum, din studiile efectuate a rezultat ca plantele au potentialul de a :

– Stimula sistemul imunitar;
– De a bloca substantele daunatoare pe care le ingeram de a se transforma in substante carcinogene;
– Reduce procesul inflamator din organism;
– Reduce stresul oxidativ celular;
– Reducere rata de crestere a celulelor canceroase;
– Induce apoptoza celulelor canceroase (de a le face sa plezneasca si sa se duca pe pustii adica );
– Echilibra productia interna de hormoni;

Ce trebuie sa facem pentru a beneficia de toate aceste minuni?

– De a le consuma zilnic in meniul nostru: varietate de fructe, legume , cereale integrale (altele decat chokapik );
– De a manca legume si fructe puternic colorate;
– De a consuma sursele vegetale in forma data de natura si nu suplimente la borcan pentru ca repet, nu am fost facuti sa ne hranim precum cosmonautii, indiferent de cat umblam noi cu capul in nori zi de zi.

Pana acum au fost identificate mii de subtante active din regnul vegetal. Cele mai convingatoare clase de substante si implicit alimentele care le cotin sunt (nu am sa merg mult pe partea de chimie. Eu vreau sa retienti ingredientele si sa nu le ocoliti cand mergeti la cumparaturi):

1. Carotenoidele (imbunatatesc sistemul imunitar si pot inhiba celula canceroasa si cresterea acesteia). Le gasim in: fructele si legumele rosii, portocalii si verzi : broccoli, morcovi, rosiile gatite, frunzele verzi de tot soiul, cartofii dulci, dovleac, caise, portocale, pepene

2. Flavonoidele (quercetina si antocianinele lupta impotriva sindromului inflamator; imbunatatesc imunitatea si productia enzime cu rol de detoxifiere. Ce sa vezi? …organismul stie sa se detoxifieze si singur, hai ca la asta nu va asteptati). Le gasim in: mere, citrice, ceapa, soia si produsele din soia (nu mai strambati din nas, va rog ); cafea si ceai.

3. Sulforafanele (rol in detox, echilibreaza productia de hormoni, previn cresterea tumorala). Le regasim in: legume crucifere la care toti strambam din nas ca miros naspa (din cauza bunului sulf din ele dragii mei), broccoli, varza, kale, conopida, varza de Bruxelles.

4. Inozitol (acidul fitic) si izoflavone, antioxidant. Il regasim in: malai, fulgii de ovaz, orez, grau, boabe de soia, produse din soia (tofu, lapte de soia, pastai de soia)

5. Polifenoli, rol antiinflamator si antioxidant. II regasim in: ceai verde, struguri, vin , fructe de padure, citrice, mere, cereale integrale si alune

6. Terpenele , bune la toate bolile : coaja citricelor, ciresele, rozmarinul.

Sper ca din toata aceasta lista (fundamentata serios cu studii si mai serioase) sa nu retineti numai partea cu vinul si sa inglobati in ceea ce mancati zilnic macar cateva produse din aceasta lista alaturi de sursele animale de nutrienti, cu precadere: carne slaba de pasare ; pesti grasi; lactate partial degresate, oua. Si daca ati putea sa nu le pregatiti pe toate prajite si cu o tona de zahar eu as fi si mai mandra de efortul vostru.

Haideti sa acordam caloriile noastre de fiecare zi alimentelor care ne aduc sanatatea si implicit starea de bine. Oricum raul se strecoara mai usor. La fel sa acordam timp si incredere oamenilor din jurul nostru care scot tot ce e mai bun si uman in noi. Ascultati-va instinctul cand luati decizii, mergeti pe carari nebatatorite, spuneti DA provocarilor nebunesti care va fac inima sa tresalte si nu uitati sa traiti fiecare zi cu inima batand. Eu alta cale spre iubirea de sine nu cunosc…

Va imbratisez!

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s