2019 in farfurie- Incotro?

Dragii mei,

Intrucat maine dimineata plec din oras intr-un loc mai salbatic (va iau cu mine stati linistiti, numa’ sa va imbracati un pic mai gros) m-am gandit ca nu pot sa va las asa fara o ultima discutie pe acest an.

In primul rand vreau sa va multumesc ca va impartasiti povestile, slabiciunile, greselile, lectiile invatate, momentele de dor si durere cu mine. Le pun langa cufarul meu cu aceleasi averi si le pretuiesc cum se cuvine. Va multumesc pentru miile de inimioare si like-uri, pentru mesaje , pentru feedbackul intotdeauna de bine si chiar va rog sa ma mai si criticati ca sa ma ajutati sa devin mai buna. Va asigur ca ma tin curelele si la drumuri cu denivelari .

In al doilea rand as vrea sa va dau cateva teme de gandire pentru aceste cateva zile din an care mie mi se par ca nu apartin nici de 2018 nici de 2019 ci ca sunt asa un fel de bonus dat de Sefu al Mare ca sa ne punem cumva gandurile in ordine, sa ne evaluam cu blandete dar ferm si sa ne gandim ce viitor ne asternem pentru anul ce vine. Daca ne dam voie sa avem aceleasi suparari ca anul asta, daca putem face ceva sa iesim din situatia tensionata de acum si mai ales ce actiuni concrete putem intreprinde ca sa fim bine cu noi atunci cand avem momentele acelea de evaluare in oglinda pe intuneric. Va las in grija toate celelalte aspecte ale vietii, va bat la cap numai cu capitolul legat de kilograme/dieta/nu ma mai suport asa/etc.

1. Daca anul asta nu ati reusit sa schimbati mare lucru la acest capitol, din diverse motive, nu disperati. Mai trageti un loz la anul dar va rog eu mult mergeti la centrul loto si cumparati-va bilet . Va asigur ca in 99,9999% din cazuri ne putem schimba numarul de kilograme intr-unul mai mic dar trebuie sa fim si dispusi sa muncim un pic pentru asta;

2. Lasati gandurile complicate legate de dieta pe seama specialistilor si sportivilor de performanta. Uitati un pic cuvintele de genul: oare ce dieta sa abordez? Low carb/high fat/foame intermitenta/keto/carbs/superfoods/shake/thermogenic effect/alte ozn-uri. Keep it simple ca destul e haos in jurul nostru. Daca ai o ruda pe la tara mergi si viziteaz-o si invata un pic din pragmatismul regulilor simple de acolo;

3. Gandeste-te cum iti poti schimba macar cu 20-30% felul in care iti organizezi mesele si importanta pe care o acorzi acestui ritual in general. Daca iti propui sa muti muntii din loc probabil ca la prima problema de la serviciu sau nas infundat al copilului planul tau o sa esueze melodramatic pe un colt de musama si il vei mai relua cu multa dezamagire dupa 3 luni pentru 3 zile dupa care vei da iar search pe google cu “cum sa slabesti rapid”, “ how to lose belly fat”, “what is the best weight loss diet for dummies” etc. Cred ca la fel ai facut si 2017-2018..hai boss, invatam si noi ceva din greseli?;

4. Daca iti vin idei de genul: “ oare ar trebui sa renunt la carne” “ oare lactatele sunt bune pentru mine” “cred ca si fructele au zahar, ar trebui sa renunt” “ sigur beau prea multa cafea” “ oare sunt constipata? “ daca tin iaurtul deschis 4 zile oare ar trebui sa-l arunc? “ si altele de detaliu adu-ti te rog aminte ca sanatatea tine de multe componente ale vietii noastre. Nu exista 1 singur lucru pe care il poti face, nici macar vreo 4-5 care sa-ti asigure viata vesnica si cat mai putine reparatii capitale. Nu te mai concentra atat de mult pe detalii, fa doi pasi in spate si admira tot tabloul. Da, intocmai cum ai facut la Luvru;

5. In loc sa te concentrezi atat de mult pe superalimente, pe tot felul de ingrediente sofisticate pune mai mult timp si preocupare in a gasi alimente cu surse cat mai sigure. Nu cred ca stramosii tai iti cer sa le dai miere de Manuka/quinoa rosie/pudra de maca/extract de ciuperci reishi/branza de capra culta din Alpi/paine de kamut sau alte fineturi. Eu cred ca un colt de paine cinstita facuta din aceleasi ingrediente pe care le folosea si bunica, o felie de branza facuta din lapte din destul si un pumn de rosii ce s-au copt la soare si nu intr-un tir sunt tot ce ai nevoie ca sa simti ca iti hranesti toate neamurile din a caror constiinta colectiva ai rasarit. Desigur ca mai molfaim si un avocado si o inima de anghinare din cand in cand ca doar ce e bun si lui Dzeu ii place doar ca sunt sigura ca gustul acela divin de rosii si branza mancate pe prispa casei, cu mainile murdare, alaturi de bunica mea cu ochii cei mai albastri nu o sa-l mai regasesc niciodata….Mancarea se degusta in primul rand cu ochii de copil si abia apoi cu papilele adultului. Ce alimente preferate are copilul din tine si cand l-ai hranit ultima data?;

6. Invata din experienta de pana acum si nu iti mai pune atatea piedici. Uita de tiroida/metabolism/arderi incete/asa suntem noi din partea mamei/toti ai mei sunt grasi/mereu am avut o chestie cu kilogramele/am un demon in mine cand vad mancare/etc. Intocmai cum dai restart la calculator fa un pic de ordine in gandurile tale si ia-o militareste. Frate, ok, sunt experta in metabolisme si grasi. La ce ma ajuta? Mbun, la nimic. Ok, hai sa vedem de maine ce mancam. Basic stuff, remember. Pasi mici dar siguri, actiune si mai putina filozofie;

7. Adopta o atitudine de invingator. Incearca sa spargi script-ul dupa care ai functionat pana acum. Pune-ti niste tocuri ceva, urca-te pe o piatra/podium si striga-ti: I can do it! I can bloody do it! I’ll make it a succes this time!. I am better than all of you!.

Te las sa iti completezi lista in liniste. Pana la urma tu stii cel mai bine ce piese iti lipsesc din puzzle-ul fericirii. Daca ai nevoie de un sfat sau o incurajare sunt aici.

Iti doresc sa ai un 2019 plin de decizii intelepte si multa lumina interioara! La multi ani! ❤️

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s