Cum alegi un pachet de biscuiti cinstiti

Da, deci, ne-am complicat in asemenea hal incat oamenii merg la facultate ca sa poata sa scrie despre asa ceva. Ma rog, nu e musai, dar asa mi se pare corect.

Acum cativa ani cand incepusem sa zgarai domeniul asta al mancatului eram fascinata sa scriu despre cat de perfect si complex este organismul uman. Mi-am dat seama apoi ca rareori cei care citesc ce scriu se vor indragosti de cum se numeste vreun hormon sau cum se digera nu stiu ce aliment. Oamenii vor sa stie ce mananca si cum pot face asta in sprijinul sanatatii lor. Ma rog, mai vrem sa stim si cum sa mancam orice oricand si oricat si sa aratam ca gagicile alea de pe catwalk dar despre glume din astea in postarea urmatoare.

Stiu ca toti mancam salate si pastrav pe gratar, fara paine desigur si fara mujdei cu ulei si ca suntem impecabili in farfurie (mai ales atunci cand nu ne vede nimeni). Dar mai stiu si ca ne apuca niste pofte greu controlabile de diverse prostioare. Si eu mai am vise cateodata despre cum dau jos sarea de pe sticksuri graunte cu graunte, asa ca, inclin sa cred ca si ratacirile fac parte din drumul drept.

Daca stim care este locul pe care trebuie sa-l ocupe fiecare grupa mare de alimente in viata noastra cred ca suntem in siguranta si de obezitate si de sanatate. Cred sincer ca daca am manca 100% corect (numai alimente care iti aduc principii nutritive nu calorii goale) viata noastra ar fi groaznic de plicticoasa. Cam ca atunci cand te-ai indragosti mereu numai de cine trebuie si ai asculta mereu de parinti. Deci cred ca nu e nesanatos sa mai uiti de reguli si sa te poti bucura de texturile copilariei sau de alte prostii inventate mai recent. Dimpotriva sa fugi de locurile in care mancarea nu e tocmai dupa principiile tale mi se pare usor dubios. Si eu mai intru (n-am zis mananc) din cand in cand la Mc in Dristor. Au o baie foarte curata. 15 min de stat la o masuta si uitat la oamenii din jur ma invata mai multe despre comportamentul uman in fata mancarii decat 2 carti de facultate.

Dar sa revenim la biscuitii nostri…

Ce nu as vrea sa aiba un pachet de biscuiti pe care il pun in cosul de cumparaturi:

  • Zahar printre primele 3 ingrediente;
  • Sirop de zahar/glucoza/fructoza/melasa/sirop de porumb/detroza;
  • Sirop de orez/extract de malt; orice ma duce cu gandul la concentrat de cereale sau fructe. Asta e tot o forma ascunsa de zahar;
  • Amidon de cartofi;
  • Ulei hidrogenat/partial hidrogenat. Asta e un nume pentru margarina. De cand s-au prins toti ca ne ferim de margarina, unu’ n-o mai pune in ingrediente asa pe sleau ca fraieru’;
  • Uleiuri exotice. Palmier de ex;
  • Suc concentrat de mere- tot un soi de zahar sub o alta palarie;
  • Agenti de afanare;
  • Coloranti;
  • Conservanti/amelioratori de faina;
  • Sare

Ce ingrediente merita banii:

Nu ma deranjeaza ca biscuitii sa fie din faina alba daca nu sunt urmati de 15 ingrediente. Nu as face din asta criteriu de descalificare. Pana la urma alta faina, in afara de cea din paine nu are de ce sa mi se strecoare in meniu. Si daca tot mananc paste…

Tin minte ca in copilarie erau duminici in care faceam biscuiti de casa cu mama. Stiti voi formele acelea de tot soiul. Stiu ca ii facea din 4-5 ingrediente. Deci se poate.

Orice biscuiti as cumpara imi asum ca o sa-i folosesc ca si condiment in alimentatia mea. Ca mica gustare la cafea sau ca nevoie de dulce dupa pranz. Avand asta in minte imi asum ca orice combinatie de faina de orice neam (inclusiv nuci) + ceva grasime (fie ea si sanatoasa) + sursa de dulce ( din zahar sau din fructe) o sa ma duca tot la aprox 400kcal/100gr adica mult, abia sa-ti ajunga pe-o masea si se si termina bugetul de calorii. Ingrediente curate pe ambalaj nu inseamna automat si indemn de a manca oricat. Nu vreau sa fiu sanatoasa dar grasa. Biscuitii raman biscuiti- adica ceva cu potential de ingrasare pentru ca sunt pentru foamea mintii si nu a stomacului.

Ingrediente mai sanatoase pe eticheta:

  • Faina din naut/hrisca/ovaz/secara/cereale integrale;
  • Fructe uscate ca substitut de zahar simplu;
  • Ulei vegetal (floarea soarelui/rapita/in/etc)- nu hidrogenat adica nu transformat in forma solida;
  • Diverse arome: fulgi cocos, ghimbir, lamaie, flori trandafir, scortisoara, ierburi aromatice (oregano-rozmarin-cuisoare)- ca sa-mi placa si ca sa inteleg si altceva din gustul ala decat dulce si atat;
  • In general numar mai redus de ingrediente si perioada de expirare cat mai mica;
  • Fara zahar adaugat (si atat) nu inseamna nimic in ziua de azi. Trebuie sa te uiti pe eticheta in continuare;
  • Pret mai mare si eticheta de handmade.

Stiu ca vreti sa cititi si cateva recomandari de marci. Ma risc si va zic cateva:

-biscuitii de la Ambrozia;
-biscuitii simpli de la Nairns;
-Danvita

Desigur ca mai sunt multe variante bio si trio pe diverse site-uri/targuri etc. Daca aveti marci preferate si vreti sa le desfiintam va ajut cu drag .

Va las sa biscuiti cu spor catre weekend. Sa aveti parte de imbratisari crocante si pupici fara gluten!

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s