Bufetul suedez si slabitul

Buna dimineata,

Scenariul de astazi cu #Mimisi Cosmin este urmatorul: ”Mimi vrea sa slabeasca, are grija ce mananca de cateva saptamani si a dat jos cateva kilograme. Mai are de dat jos si este invitata in weekend la un eveniment unde e mancare. Mancare adevarata vreau sa zic. D-aia de manca ea cand era grasuta si la care a tot incercat sa nu se gandesca in ultima perioada”.

Ce face Mimi a mea? :

  • Cu o saptamana inainte incep sa o ia gandurile negre: cum fac/cum dreg sa nu ma ating de chiftele si cascaval pane?; credeam ca m-am vindecat de poftele astea; pana la urma dau o gramada de bani la nutritionist si uite ca n-a fost in stare sa ma faca sa nu mi le mai doresc, cred ca trebuie sa-l schimb; e numai vina mamei, ea ne facea din astea cand eram copii si ne-a stricat gustul; as vrea sa fiu si eu ca slabanoagele alea care doar gusta; sunt destinata sa fiu grasa; oare sa-mi asum 2 kile in plus, mai e destul pana la vara, bag niste shakeuri d-alea si ceai antiadipos si le dau eu jos; oare sa nu mai mananc nimic in ziua dinainte?;
  • „se seteaza” sa nu se atinga de mancarea de pe masa;
  • Se gandeste sincer sa nu se duca; pana la urma si niste bani economisiti sunt mereu buni;
  • Isi uraste corpul pofticios si lacom;
  • Nu stie daca sa-si ia o rochie stramta sa n-aiba loc stomacul sa se destinda sau una larga si sa se simta bine;
  • Uraste evenimentele astea unde e mancare peste totttttt

Ce i-as recomanda eu sa faca? :

  • Sa nu se mai concentreze atat pe mancare ci pe oamenii care vor fi acolo; pe atmosfera; pe motivul revederii; etc. De ce sa te chinui cu atat de multe zile inainte cu ganduri negre si sa nu alegi sa te gandesti la o stare pozitiva?;
  • Sa fie constienta ca daca ea tine dieta asta nu obliga restul planetei sa faca acelasi lucru. Mancare o sa fie din belsug peste tot si ce sa vezi?..bag mana in foc ca nici peste 10 ani nu ne vom inchina la broccoli ci tot la cartofi prajiti cu aripioare de pui d-alea prajite bine si cu sos de usturoi; nenorocirile astea chiar au gust bun;
  • Sa nu se mai invinovateasca pentru ca ii place mancarea cu gust. Eu sunt absolut sigura ca cine adora mancarea ingrasatoare poate sa-si inlature si jumatate de creier ca tot o sa-i placa. Nu trebuie sa asteptam minuni de la noi. Faptul ca ai resit sa nu mananci cartofi prajiti cu coaste de porc si paine calda 3 luni nu inseamna ca atunci cand o sa te duci la un eveniment si astea o sa troneze pe masa n-o sa-ti vorbeasca la propriu si n-o sa te roage chiar sa faci baie in ele si sa ti le intinzi pe toata fata. Invatam numai sa coabitam cu partile noastre mai putin rele dar ele nu dispar niciodata. Ma amuza cateodata puterea pe care o au la varsta asta si cu meseria pe care o am, alimentele copilariei asupra mea (chec cu nuca, peste prajit si icre, snitele, tort cu mere , etc). E ca si cum inima se suie rapid la creier, arunca cea mai grea prelata peste el si-i da shutdown total.  Prefer insa sa-mi analizez sentimentele, sa-mi observ trairile si sa zambesc. Nu ma supar pe mine ca simt asta pentru ca daca e  un sentiment atat de puternic inseamna ca e motiv pentru care trebuie sa-l simt. Si e parte din mine. Daca tot vreau sa ma iubesc pe de-a intregul trebuie sa-mi accept si relatia asta puternica pe care o am cu mancarea. Nu sa o imbrac in hainele false si de imprumut ale ratiunii.
  • In ziua evenimentului cu pricina sa isi ia mesele ei obisnuite la orele cu care este confortabila: Mic Dejun; Fruct; Pranz. Sa se hidrateze suficient. Sa nu reduca portiile desi m-as orienta putin mai mult catre alimente de genul: legume; naut/linte/fasole/putina paine; peste/carne slaba/branza/iaurturi/ou. Adica proteina slaba pentru satietate si legume pentru marimea portiei si fibre;
  • Sa se intereseze cam ce fel de mancare o sa fie acolo ca sa-si faca o poza in minte cum o sa arate mancarea. E groaznic sa te intalnesti fulgerator pe la evenimente din astea fie cu fosti iubiti fie cu platouri intregi de prajeli si felii de tort. Know your enemy!;
  • Fa-ti regula de a merge o (1) singura data dupa mancare. La inceput. Da, desertul o sa ti-l iei in acelasi timp cu mancarea principala. Nici o negociere aici!;
  • Umple-ti jumatate din farfurie cu salate sau legume gatite (da, chiar daca au stafide sau un pic de dressing cu maioneza). Cealalta jumatate de farfurie poate sa fie cu orice vrei tu. Da, da,,cu pateu, cu carnat in foietaj, fa-ti de cap pe jumatatea aia de farfurie cat vrei. Vezi insa sa nu faci ditai Vezuviu acolo, nu vrei sa-ti patezi rochita cea noua si nici ca rivalele sa-si dea seama ca ti-ai pune toata mancarea aia in cap, la propriu. Lady like my dear!. Inspira, expira, mai arunca ochiade si domnilor din camera nu doar porcului din tava si vulnerabilelor momitze de curcan. Pune-ti pe farfuria de desert 1 maxim 2 feluri de prajituri dar sa fie din alea care te atrag cel mai tare…nu mai sta sa te gandesti care are cele mai putine calorii. Alege ce iti place cel mai mult;
  • Nu iti consuma caloriile si demnitatea pe paine; alune; boabe de struguri sau fructe de pe masa. P’astea le poti manca tu cand mergi cu trenul la Lehliu;
  • Indiferent cat mai stai dupa ce iti termini ce ti-ai pus initial in farfurie inchide capitolul mancare. Nu e nimic mai urat decat niste pomanagii care vin undeva doar ca sa isi umple burdihanul si atat. Si e foarte urat sa vorbesti cu gura plina si cu ficat prin dinti oricate vorbe inteligente ai spune. Da-o naibii de mancare, mai facem si altceva in viata!; Mergi la baie , foloseste ata dentara; o guma de mestecat ca sa-ti cureti dintii; indreapta-ti coloana si gata. Finito! Ai trecut cu bine si peste paranghelia asta fara sa te apuce remuscarile mancatului prea mult.

Zic sa va mai las sa mergeti si la treburile voastre. Completati va rog cu sfaturile voastre din propria experienta de succes sau nu. Orice ati crede suntem teribili de asemanatori la astfel de evenimente. Si stiti de ce?. Pentru ca iese la iveala copilul din noi. Ala pedepsitul cu diete si reguli pe care nu le intelege si ala care trebuie sa se scuze mereu pentru ceea ce simte. Ce va pot asigura este ca greutatea noastra este in functie de ceea ce mancam zi de zi nu la astfel de evenimente sau sarbatori religioase. Nu avem kilograme in plus pentru ca am mancat o chifla in plus la ziua cuiva ci pentru ca ni se intampla asta des in viata noastra mai putin glamorous de zi cu zi. Zic ca astia sunt dragonii pe care trebuie sa-i imblanzim si sa vedem evenimentele cu multi oameni la care participam fix ca ceea ce sunt, mai multi oameni la un loc nu mai multe platouri la un loc. Stomacul e rezervor de depozitat mancarea si atat. Pentru depozite de sentimente urcam putin si facem prima la dreapta. Hai va pup, mi-ati pus si haine de politist acum, nu-mi ajungea matura de vrajitoare! ❤❤.

#helpMimi #MimisiCosmin #NutritionGivingTuesday #NutritionWeeklyHomework

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s