6 reguli dupa care sa-ti construiesti o salata dietetica si cu gust

Am vazut atatea exemple de salate care aveau echivalentul in calorii al unei farfurii cu cartofi prajiti ca zau ca sa faci o salata care sa nu aiba multe calorii si sa fie si cu gust mi se pare o arta. Si intr-adevar vine dupa ce fascinatia ingredientelor te lasa un pic. Stiti voi, cand descoperi chestii noi esti fascinat de ele si tinzi sa le sufoci un pic.

1. ca o salata sa tina de foame trebuie sa aiba o sursa de proteina animala. Ex: branza/oua/peste/carne. Stiu ca tentatia gustului suprem este sa le amestecam. Hai sa rezistam, zic, daca nu vrem ca salata asta sa se digere intr-un timp mai lung decat o ceafa de porc. Deci incercati sa puneti 1 sursa de proteina animala;

2. ca o salata sa te sature pe loc e musai sa aiba totusi si un volum. Degeaba o arzi frantuzist si mananci 2 guri daca dupa 2 ore bagi un covrig. Sa nu uitam ca stromosii nostri gateau mancare la ceaun . Ca volumul asta sa nu te ingrase trebuie sa fie alcatuit din legume crude sau gatite. Orice legume. Cartoful nu e leguma in postarea de azi;

3. Gustul are musai nevoie si de ceva gras. E o chestie cu solubilitatea unor substante in grasimi care-i face pe oameni sa aprecieze mai mult o mancare. Aici aveti de ales intre: uleiul de masline, seminte, masline, nuci. Da, sa mai citim inca o data: 1 sursa de grasimi. Varianta in care pui 2 linguri de ulei si un pumn de nuci si seminte e valabila cand vrei sa te ingrasi rapid si esti in pana de solutii. 1 lingura de ulei virgin sau mai nebunatic are 100kcal. 2 linguri 200kcal si 3 linguri se numeste deja cartof prajit. Acum vezi tu exact ce vrei sa mananci. Eu la salatele cu branza si in care pun nuci sau seminte nu mai pun ulei ca nu-i vad rostul. De fapt mint, eu la salate nu pun ulei deloc. Pun lamaie din aia buna cu gust.

4. salata nu inseamna ca poti manca oricat. Cumva trebuie vindecata nevoia asta a noastra de a manca muulttt. Stiu senzatia de prea plin in care abia mai respiri. Si mai stiu si ca da o oarecare dependenta. Daca iti fixezi barometrul satietatii aici e cam greu sa te mentii la kg normale sau sa slabesti. Nu poti manca asa la prea plin nimic, asa cum in viata nu poti accepta mai mult decat poti duce sau ma rog, nu mult timp cel putin. Deci ligheanul ala de salata haideti sa-l mai restrangem la diametru’;

5. Adaga o sursa de carbohidrati. Stiu, nimeni nu mai vrea in ziua de azi sa pronunte cuvantul asta. Eu zic numai ca asta inseamna sedentarism si atat. Daca vorbim de o salata de pranz poti adauga cateva linguri de naut/fasole rosie/cartof dulce/un pod de palma de paine sau 1-2 crackeri de secara. Daca n-o dai in stamba cu grasimile alea de mai sus iti garantez ca ai calorii si pentru asa ceva. Aaaa si poti sa mai scoti din porumbul ala (foarte ingrasator btw) si sa adaugi sursle de mai sus de carbohidrati care sunt mai satioase si nici nu au atata zahar. Ce e cu noi si porumbul asta prin salate inca nu m-am prins dar ne place tare;

6. Adauga un element are sa dea personalitate salatei tale. Condimente, ceapa verde/usturoi/telina apio/praz; capere, chilly, etc.

Sper sa va ajute aceste cateva repere sa gatiti cu gust si dietetic si sa dati suflet unei banale salate.

Vedeti ca zilele astea o sa fie mai innorat. N-avem probleme, da? Cateodata mai e si asa. Tema pana data viitoare de gasit razele de soare din spatele norilor. Astept poze si exemple concrete ca va tineti de treaba .

Pupam si multumim! ❤️❤️

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s